Cookie-inställningar
Cookie-inställningar

Returpolicy

Returpolicy gäller för retur, byte och reklamation. Det är viktigt du läser texten som berör ditt val av retur, byte eller reklamation här nedan.

Anmälan
Anmälan om byte, retur eller reklamation skall alltid göras online på vår sajt. Du loggar in på ditt konto. Har du inte skapat konto kan du göra detta via gästinloggning.

Produkten
Vi erbjuder 14 dagars öppet köp, även vid öppnad förpackning om det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa/granska produkten. Mycket viktig är att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna. Produkter som inte kan skickas tillbaka efter att de blivit testade är: hygienprodukter som underkläder, örhängen etc.

Byte
Om du angivit byte på någon produkt. Efter vi fått varan från dig, kontrollerat och godkänt får du en tillgodokod på varubeloppet via din angivna e-post. Du väljer sedan själv ersättningsvara via en ny order i webshopen. Koden lägger du in i kassan efter du lagt till önskade produkter. Produkter för byte måste senast inkomma till oss 30 dagar efter orderdatum. Vid byte av smycken med fri frakt debiteras kunden en expeditionsavgift enligt köpevillkor. Denna avgift nödvändig för att täcka kostnaden som uppstår vid byte. Observera att när du erhållit returnummer är ej är att likställa med att varan är godkänd för byte. Efter varan ankommit till oss skall den kontrolleras och därefter godkänns av oss.

Retur/Ångerrätt
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning, på köp gjorda via distans. 

Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Observera dock att det finns undantag där ångerrätten inte gäller. Detta regleras i Kap 2, 11 § och innefattar bland annat:

· En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. (T.ex. förbrukningsprodukter).
· Produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. (inkl. underkläder, örhängen etc.).
· En vara som tillverkats efter kundens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. (T.ex. specialbeställning)
Produkter som inkommer senare än 30 dagar från ankomstdatum kommer ej att återbetalas, utan då skapas ett tillgodo. Din order kommer att krediteras varubeloppet. Vi återbetalar inte frakter, då detta är en tjänst. Observera att när du erhållit returnummer är ej är att likställa med att varan är godkänd som retur. Efter varan ankommit till oss skall den kontrolleras och därefter godkänns av oss.

Om produkten provats/används mer än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett ekonomiskt avdrag motsvarande produktens beskaffenhet och värdeminskning.
Vi rekommenderar därför att alltid returnera produkter kompletta i kartong, i nyskick.

Observera att ångerrätten ej gäller företag.

Returer krediteras på samma vis som du valt att betala.

Reklamation
Gäller ditt ärende reklamation måste din vara inkomma till oss senast 30 dagar efter denna anmälan. Tänk på att för att reklamationen skall godtagas måste produkten ha ett fel som direkt kan härröras till fabrikationsfel. Vi accepterar inga returer p.g.a. slitage. Observera att du nu erhållit returnummer är ej är att likställa med att varan är godkänd som reklamation. Efter varan ankommit till oss skall de kontrolleras och därefter godkänns. Produkter som skickas in, och vi ej bedömer som fabrikationsfel kommer vi kontakta dig som kund och föreslå pris på reparation.

Returadress
Du skickar till:

PoshBrands.se
C/O MisterBling AB
Terminalvägen 6
86136 Timrå

Vänligen skicka ej din försändelse med REK eller annan typ av försändelse som kommer till utlämningsställe. Vi kan inte hämta ut den då det krävs att behörig firmatecknare hämtar. Kontakta vår kundservice på [email protected] om du önskar en fraktsedel. Kostnaden för den är 85 kr och dras av från returbeloppet. Alternativt kan du vända dig till Schenker ombud och köpa Schenker returpack. Hos PostNord kan du använda Posten MyPack som levereras direkt till oss. Du kan även skicka med vanligt brev på egen risk då den inte är spårbar.

Återbetalning/kreditering görs alltid snarast möjligt, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.