Cookie-inställningar
Cookie-inställningar

Köpevillkor

På PoshBrands är det enkelt, säkert och tryggt att handla. Fritt från obehagliga överraskningar. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp även vid öppnad förpackning. Du har alltid gratis frakt. Inga kostnader för betalning i kassan tillkommer, och du betalar ditt köp tryggt genom Payson Checkout. I priserna ingår moms. När du genomför ett köp hos PoshBrands godkänner du samtidigt våra köpevillkor. Här nedan ser du våra fullständiga köpevillkor!

Ångerrätt

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, även vid öppnad förpackning om det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa produkten. Mycket viktig är att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad p.g.a handhavandefel så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna. Produkter som inte kan skickas tillbaka efter att de blivit testade är: livsmedel, hygienprodukter, växter samt batterier. En retur tar normalt 2 dagar att behandla efter ankomst. Ska du returnera produkten måste du först göra en anmälan. Detta gör du enkelt genom att logga in på ditt konto och gå till ordern det gäller. Din returrätt (30 dagar) påbörjas den dag försändelsen kommer till dig eller ditt Postombud. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten. Skicka med spårbar frakt. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan inkl. originalkartong väl förpackad tillsammans med orderbekräftelsen du fått via e-post. Efter vi mottagit varan återbetalar pengarna till dig normalt senast inom 5 dagar. Återbetalningen sker på samma vis du genomför betalningen. Kortköp återbetalas till kort o.s.v. Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan online hos oss. Det gör du genom att logga in på ditt konto, eller skapa ett konto genom att använda samma e-post som du använt på din beställning. Returadressen hittar du när du gör returanmälan.

Säker & Leverans

Vi erbjuder en subventionerad fraktkostnad på alla beställningar. Leverans sker normalt med PostNord och frakten är spårbar och försäkrad. Vi väljer det fraktsätt som bäst passar din beställning, så du slipper fundera på det. Beställningar expedieras normalt inom 24 timmar vardagar. Normal leveranstid är 2-4 vardagar. Beställda produkter som inte hämtas ut, debiteras en generell frakt och lagerhanteringskostnad på 400 kr. Generellt vid byten debiteras med en fraktkostnad på 69 kr.

Produkter

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger eller storlek. Detta beror på vilken dator, skärminställningar etc. du har. Vi reserverar oss mot eventuella felbeskrivningar i produkttexter och måttangivelser. Vi jobbar dock kontinuerligt med att hålla dessa så bra och exakt som möjligt. Följ alltid skötselråd för de produkter du köpt. Vi reserverar oss även mot felangivna priser. Är priset felande krediterar vi självklart beställningen.

Betalning

Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om - - kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Alternativt ett representera ett Företag registrerat i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Produkter som inte kan skickas tillbaka efter att de blivit testade är: hygienprodukter och underkläder.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.


Garanti & Reklamation

Vi garanterar varor vi skickat dig är felfria vid leverans. Om en vara mot förmodan skulle vara trasig kontaktar du oss och beskriv detaljerat vad felet är. Du gör sedan en anmälan om garantikrav och skickar sedan produkten till oss. Du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt på samtliga produkter. Om fabrikationsfel uppkommer under garantitiden kontaktar du oss på samma vis! Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Tänk på att skicka eventuella returer, byten och reklamationer med spårbar frakt.


Säkerhet & Sekretess

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, d.v.s. helt säkra.

PoshBrands lämnar aldrig ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Detta såvida inte särskilda skäl föreligger som t.ex. begäran från polis, åklagare eller myndighet begär uppgifterna. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om du anser informationen felaktig eller irrelevant, kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta vår kundservice i detta fall.